dimecres, 3 d’agost del 2016

Google i jo enxampem els lladres del microones

Fa uns anys el microones va començar a funcionar malament. Treia xispes i feia sorolls estranys, francament feia por posar-lo, pensava que podia explotar o alguna cosa similar. Vaig anar al taller Millor que nou reparat i em van dir que el problema era molt comú, la principal avaria d'aquests aparells. Es tracta d'una petita làmina de mica que va agafada en un lateral del microones, fa la funció d'aturar les xispes del magnetro i es pot fer malbé pel pas del temps. Em podia haver estalviat el passeig amb l'andròmina a sobre, pesava com un mort i vaig haver de refer el camí cap a casa altre cop. Però ja tenia la informació que necessitava i després d'una trucada vaig aconseguir una nova làmina de mica per 1€ en una petita botiga del barri de Les Corts. Em vaig sentir feliç per solucionar l'avaria de forma tan fàcil i econòmica. A més, em feia il.lusió compartir aquella informació apta només per a iniciats.
La meva làmina es va trencar pel mig ja fa un temps i la vaig reparar amb cel.lo fins que m'he decidit a substituir-la. El problema és que no recordo on era la botiga de Les Corts i el taller d'assessorament muncipal és tancat en ple mes d'agost. Per tant, vaig anar al servei tècnic del barri Dorven on em van dir que sí que en tenien, però que costaven 18€. S'em van posar els pels de punta i els vaig dir que ja la buscaria en un altre lloc. No gaire lluny hi ha el servei tècnic Eixample. Em van dir que també en tenien, i que cada làmina costava 30€. Gairebé faig un bot fins el sostre de l'efecte que em va fer la notícia. Li vaig fer evident al propietari del taller la diferència de preu amb l'original i es va defensar carregant les culpes sobre el seu malvat distribuidor.
Ja més calmat, vaig recórrer a google i vaig trobar ofertes de làmines a 1€ en serveis de venda per internet. El problema és que els costos del transport pujaven més de 6€ i jo només volia un parell de làmines. O sigui que la millor opció seria una botiga de recanvis de Barcelona que cobrés un preu raonable. Uns minuts i algunes trucades més tard vaig trobar el servei tècnic José Antonio Fuster que em va oferir les làmines retallades a mida per 3€ la unitat. Hi he anat aquest matí i he trobat una botiga modesta i un home afable que m'ha atès correctíssimament. Un cop li he pagat els 6€ de dues plaques (en guardaré una de reserva) li he explicat les meves tribulacions i l'he felicitat molt cordialment per la seva honradesa. Demà li portaré l'aspiradora perquè l'arregli.