dissabte, 2 de novembre del 2013

Una moneda complementària per superar la crisi social?



Aquest és el reportatge que més m'ha interessat fer aquest any. La raó és que ha suposat un desafiament explicar un tema com el de la creació de moneda en televisió. Vaig veure alguns reportatges estrangers que em van ajudar, per exemple, a utilitzar imatges d'aigua com a metàfora de la circulació del diner a l'economia.
Va ser molt interessant llegir el llibre de la Susana Martín Nada está pedido sobre la possibilitat teòrica de crear una moneda virtual que ajudi l'economia de les persones i les petites empreses a tirar endavant. Vaig conèixer Martí Olivella personalment, després d'anys de seguir la seva pista en llibres i actes d'organitzacions com Ecoconcern i Nova. Vaig confrontar totes aquestes idees amb una patum de l'economia com en Guillem López Casasnovas, que va fer el paper de poli dolent en funció del seu càrrec de conseller del Banc d'Espanya fent crides a la moderació i la sensatesa. Malgrat això, la proposta de creació d'una moneda virtual complementària, l'eurocat, em sembla molt suggerent i crec que té unes característiques que la poden fer popular a Catalunya en els moments actuals.