diumenge, 21 de març del 2010

Les terres de l'Ebre, nosaltres i ells


El desequilibri territorial de Catalunya m'ha inquietat des de sempre. El fet de tenir una cama al centre i una altra a la perifèria del país m'ha permès tenir una visió de conjunt que trobo tan natural que em sobta quan em trobo amb visions territorialment parcials. M'he tornat a trobar així a propòsit del reportatge sobre el futur econòmic de les Terres de l'Ebre. Hi ha qui pensa que el destí d'aquesta part del nostre territori no interessa el conjunt de la població catalana. No dubto de la indiferència de molts sobre aquesta qüestió, com també sobre moltes altres. Però una cosa és saber que la gent té tendència a l'egoïsme i una altra és assumir-ho com una cosa natural i legítima. Per mi no ho és, del que es tracta és de recuperar el futur avui.