dimecres, 9 de desembre del 2009

Experiments econòmics


Recupero un video d'uns experiments econòmics d'autors nordamericans que vaig reproduir fa un parell d'anys per veure si en podiem fer una petita sèrie a la televisió. La cosa no va anar endavant, però vaig editar un brut que vaig penjar al Youtube perquè, almenys, els participants ho poguessin veure.
Avui ho he recordat parlant amb un company del tema de l'experimentació i m'he decidit a recuperar-ho. A mi em continua semblant molt interessant fer aquesta mena de proves, en la mesura que demostren com els consumidors actuem de forma molt irracional en la presa de decisions de cada dia. I la cosa va a pitjor, la nostra societat estimula actituds emotives davant la realitat, no ja econòmica, sino en les relacions socials i en la dimensió política. Les llums que reivindica aquest blog i que reclamava tant enraonadament Ernest Lluch semblen cada dia més fluixes.