divendres, 2 d’octubre del 2009

Farem impostos verds?

Ara que es toquen els impostos hem volgut saber què és això de la fiscalitat verda, conèixer les experiències d'altres països europeus tan pròxims com França, que acaba d'introduir un impost sobre les emissions de carboni. Es tracta de castigar el que contamina i alleugerir la càrrega fiscal sobre el treball. La idea surt de Jacques Delors, l'últim president de la Comissió Europea, ja que, des de llavors, només hem tingut mediocritat burocràtica.
Però pel que sembla, aquí no farem res tan modern com castigar les emissions i abaratir les cotitzacions a la Seguretat Social o l'IRPF. La pròxima llei d'economia sostenible es resoldrà amb algunes petites novetats que no arriben al nivell europeu. Es veu que temen l'opinió pública, que no està "preparada".
En fi, vaig tenir l'oportunitat de conèixer un Jeremy Rifkin que em va semblar molt visionari, amb un discurs tan pels núvols que costa de creure. Tot i que diuen que fa falta algú que imagini i expliqui com serien les coses en el futur perquè altres facin seva la visió i li donin una dimensió pràctica. Els companys que venien amb mi no es creien res de res i jo em vaig quedar a mig camí.